Muzyka moim życiem

ilovemusicChciałabym opowiedzieć Wam o moim hobby – muzyce. Jest to waża część mojego życia. Pozwala wyrażać moje emocje, wprowadza mnie w odpowiedni nastrój, inspiruje do działań, a nawet pozwala przekazywać moje stanowisko w określonej sytuacji. 🙂 Kiedy byłam dzieckiem w domu dużo słuchało się Bee Gees, Modern Talking, C.C. Catch, London Boys, Abba etc. Muzyka towarzyszyła mi od dziecka. Ponieważ jestem ciekawa świata, dużo rozmawiałam z ludźmi. Interesowało mnie, czego słuchają. I tak zagłębiałam się w muzykę klasyczną. Zbierałam kolekcję „Muzyka Mistrzów”. W podstawówce muzyki uczyłam się z radiowej Trójki. Audycje towarzyszyły mi sporą część dnia i nocy, tzn. zasypiałam z słuchawkami na uszach. Piękne momenty to takie, gdy czasami w nocy budziłam się, bo np. w MiniMax leciał „No quarter” Tool.  Gęsia skórka i uczta duchowa. Łzy w oczach, że akurat obudziłam się w takim momencie. Słuchałam także dawnej Radiostacji, gdzie w autorskich audycjach prezenterzy dzielili się swoją muzyką.

Kocham muzykę na żywo. Często uczęszczałam na różne koncerty, festiwale i juwenalia. Zachęcałam ludzi z mojego otoczenia żeby swój czas spędzali ciekawie i radośnie. Lubiłam organizować tego typu wyjścia. Był to czas zabawy, spędzanie wolnych chwil z innymi ludźmi. Po prostu muzyczna wspólnota. 🙂 Potrafiłam z przyjaciółmi zerwać się po południu z pracy (nie było szans na wolny dzień), wsiąść w pociąg do Łodzi na koncert Depeche Mode w Atlas Arenie, bawić się cały wieczór i większą część nocy. A na drugi dzień wsiadałam o 9.00 rano w pociąg do Warszawy prosto do pracy. Innym razem z przyjaciółmi z pracy po południu jechaliśmy do Poznania na Radiohead. To nie były dla mnie poświęcenia. To było bezgraniczne szczęście, że udało się zorganizować sobie ucztę dla ducha w życiowym biegu. 🙂 Dzień wolny w pracy (mieszkałam w Gdyni) i sruuu! do Katowic, gdzie odbywał się festiwal Metal Hammer (m.in. Tool, Coma, Fair to Midland). Nocleg u kolegi z pracy w Rybniku. Wszystko jest możliwe! 😛  Albo moje 2 ukochane festiwale: Heineken Open’er Festival i Off Festival. Zawsze z dużym wyprzedzeniem rozmawiałam z pracodawcą żeby na ten czas otrzymać wolne. 😀

W 2011 roku przeżyłam traumę. Utraciłam przez chwilę słuch, bo w wyniku wypadku potrzaskało mi kosteczki słuchowe. Na szczęście pozrastało się. Słyszę trochę gorzej przez urazy neurologiczne. Ale słyszę! Powtarzałam, że gdybym utraciła słuch, nie chciałoby mi się żyć. Bez muzyki mój świat byłby dziwny. Dopiero w tym roku zaczęła wracać mi pamięć i kojarzenie zdarzeń. Przez 2 lata było dla mnie straszne słuchać znajomej muzyki, ale nie pamiętać wykonawców. Kiedy w tym roku zaczęło to wracać, płakałam ze szczęścia. Pamiętacie, wspominałam w innym wpisie, że dużo zawdzięczam ludziom. Otóż po wypadku zaprzyjaźniony kolega – znawca muzyki – Karol Shav był ze mną w kontakcie. Pokazywał mi nowe publikacje muzyczne. Wraz z partnerką Agnieszką odwiedzali mnie w szpitalu przynosząc płyty do przesłuchania. Obserwuję jego profil na Facebooku oraz czytuję blog Violet Street, gdzie ZAWSZE mam ucztę duchową poznając jego emocjonalne rekomendacje. Ostatnio poznaję bardziej muzykę klubową dzięki spotkaniom z DJ Ideepop i jego Smoothrhythm. Pracowałam z Karolem Soczewką, który w każdy czwartek od 23.00 prowadzi audycję „Muzyczna Karczma” na antenie Radio Kampus. Czasami początkujący muzycy sami odzywają się do mnie i proszą o przesłuchanie ich dźwięków. Uwielbiam próbować nowych dźwięków. Fajnie otaczać się ludźmi, dzięki którym można rozwijać swoje pasje. 🙂

W następnych wpisach opowiem Wam jak rozmawiam z ludźmi za pomocą muzyki i jakie możliwości daje dzisiejsza nowa technologia.

 

Skomentuj

